Leveransvillkor för EMP/EMP Merchandising HGmbH

Betalningsvillkor

Vad behöver jag betala?

Alla priser inkluderar moms. Fraktavgifter och eventuell postförskottsavgift tillkommer.

 

Fakturabetalning (Klarna-faktura, betalning inom 14 dagar)

Detta alternativ möjliggör att du kan betala din beställning lugnt och säkert efter att du mottagit den. Villkoret är att fakturan betalas inom 14 dagar efter att den utfärdats. I annat fall tillkommer en påminnelseavgift på 60:-. När du väljer att betala mot faktura blir du ombedd att fylla i ditt personnummer och telefonnummer, och en kreditupplysning görs. Faktureringsadressen OCH leveransadressen du har angivit på ditt kundkonto måste matcha informationen i folkbokföringen!

Du får en bekräftelse på att din beställning har registrerats direkt efter att du har genomfört den. Fraktavgift på 59 kronor tillkommer. Din faktura skickas ut separat via både e-mail och vanlig post. Pappersfakturan kommer fram ett par dagar efter det att din beställning har anlänt hos postombudet.

Mer information och fullständiga villkor finns på Klarnas hemsida: https://klarna.com/sv

 

Paypal

Paypal är en snabb och säker betalningsmetod att använda när du beställer hos EMP. Dessutom erhåller vi betalningen omgående vilket medför att utskicket av beställningen går snabbare. För att kunna använda denna betalningsmetod behöver du först registrera ett Paypal-konto. Det är kostnadsfritt och kan göras på www.paypal.se, där du även hittar mer information om betalningsmetoden.

Förskottsbetalning via banköverföring

När vi har fått din beställning skickar vi orderbekräftelse och betalningsinstruktioner (företrädesvis per e-post, så att du får informationen så fort som möjligt). Sedan för du helt enkelt över pengar från ditt konto till vårt via din Internetbank. De betalningsuppgifter du behöver hittar du i orderbekräftelsen. Glöm inte att ange ditt referensnummer så att vi kan para ihop betalningen med din beställning!

 

OBS! Dubbelkolla gärna referensnumret du anger vid betalning, då ett felaktigt referensnummer kan komma att medföra extra arbete och en längre behandlingstid.

När vi har mottagit betalningen skickar vi dina varor. Skulle du av misstag föra över för mycket pengar betalar vi naturligtvis tillbaka dem till dig så fort som möjligt. Om du väljer denna betalningsmetod betalar enbart för dina varor och porto.

 

Kreditkort (Mastercard/Visa)

Vi rekommenderar särskilt denna betalningsmetod eftersom den innebär att vi kan behandla din beställning snabbt. Liksom vid banköverföringar tar vi inget extra betalt, utan du betalar enbart för dina varor och porto.

 

Postförskott

Om du väljer att beställa mot postförskott så betalar du när du hämtar ut paketet på Postens utlämningsställe. En postförskottsavgift på 59:- tillkommer utöver ordinarie fraktkostnad.

Vänligen skicka inte kontanter eller checker med dina beställningar. För heller aldrig över pengar till vårt bankkonto innan du har fått din orderbekräftelse och dina betalningsinstruktioner!

Här är en komplett överblick över de totala leveranskostnaderna för de olika leveranssätten:

 LandFraktkostnad för de olika betalmetoderna
Betalning via:PostförskottKreditkort/FakturaBanköverföring
SverigeSverige118.00 kr59.00 kr59.00 kr

 

OBS. Ej uthämtade paket debiteras med en avgift på 100:-.

Om du ångrar din beställningen efter att den blivit ivägskickad, vänligen infortmera oss om detta snarast möjligt* då du annars kommer att debiteras avgiften för outhämtat paket.

*Inom 14 dagar i enlighet med gällande lag.

Vi förbehåller oss rätten att neka köp om vi har anledning att tro och/eller misstänker att valet av betalningsmetod direkt eller indirekt skulle innebära en oskälig eller på annat sätt orimlig extra kostnad för oss. I de fall då detta sker kommer naturligtvis övriga betalningsmetoder att förbli valbara.

Tävlingsvillkor

Villkor för deltagande i EMPs tävlingar

 

Dessa villkor gäller för alla tävlingar arrangerade av EMP på emp-shop.se. Förutom dessa specifika villkor gäller även våra allmänna villkor.

1.    Deltagande

1.1. Metoden för deltagande (exempelvis online-registrering) anges för varje enskild tävling.

1.2. Deltagandet är kostnadsfritt i samtliga tävlingar.

1.3. Deltagande är endast möjligt under den angivna tidsperioden för varje tävling. Senare deltagande till följd av tekniskt strul bortom EMPs kontroll är ej möjligt. 
1.4. Alla personer över 18 år gamla boende i Sverige kan delta i EMPs tävlingar.

Minderåriga deltagare behöver målsmans godkännande, vilket måste komma oss tillhanda inom sju dagar efter anmälan. Om vi inte har målsmans godkännande är deltagandet ogiltigt. EMP reserverar oss för att stryka minderåriga deltagares anmälningar om inte målsmans godkännande kommit oss tillhanda. 

1.5. Anställda inom EMP får ej delta i våra tävlingar och detsamma gäller våra sponsorer och samarbetspartners.

1.6. Felaktigt lämnad information om en deltagare leder till uteslutning från tävlingen.
 
2. Priser

2.1. Alla priser skickas ut av EMP eller tävlingens eventuella sponsor.


2.2. Vi reserverar oss för att varorna på bilderna på tävlingssidan nödvändigtvis inte är identiska med priset i tävlingarna, och skillnader kan förekomma i exempelvis färg och form. Detta gäller även om tävlingssponsorn hinner dra tillbaka priset av någon anledning, och i så fall ersätts vinnaren av en liknande produkt, till samma värde som originalpriset.

 
2.3. När resor lottas ut sköts kontakten direct mellan vinnaren och sponsorerna eller resebolagen. Resebolagens villkor gäller. Inga ändringar vad gäller resedatum eller liknande kan göras. Alla rättigheter till priset utgår om vinnaren inte infinner sig på angivet avresedatum.

Alla priser som anges i reklam för tävlingarna utgår från de perioder då resan är som dyrast: priserna varierar under olika perioder. Eventuella prisskillnader regleras ej.


Minderåriga tillåts endast resa i målsmans sällskap. De extra avgifter detta innebär bekostas i så fall vinnaren eller den person som följer med. Detsamma gäller för extra utgifter under resan (minibar, telefon, måltider o.s.v.).


2.4. Resan kan varken bytas ut mot något annat pris eller betalas ut kontant.

 
2.5. Deltagarna meddelas i de fall där priserna i tävlingen innebär en specifik lägsta ålder, eller andra krav, exempelvis körkort. Dessa krav måste beaktas när priserna delas ut.

2.6. Alla eventuella utgifter som tillkommer vid användning eller erhållande av priser betalas av vinnaren om inget annat anges. Detta gäller exempelvis tillstånd, försäkringar, skatter eller bensin. Se punkt 5 för leverans och punkt 2.3 för rese-priser.

 
3. Dragning av vinnare


3.1. Vinnarna väljs ut bland alla deltagare och priset tillfaller den som lämnar den bästa motiveringen eller svarar rätt på utslagsfråga.

3.2. Om en tävling innebär att vinnaren dras mellan alla som lägger en beställning under en viss period så räknas varje kund som en deltagare. Det ökar alltså inte chanserna att beställa flera gånger under samma period. Ordervärdet har inte heller något inflytande i dragningen.


4. Meddelande till vinnare

Vinnarna kontaktas via e-mail, brev eller telefon. Vinnaren är inte skyldig att ta emot priset. Vinnaren måste kontakta EMP inom sju dagar efter att han/hon meddelats och ange om han/hon vill ta emot priset eller inte. Detta kan göras via e-mail, telefon eller brev. Om vinnaren inte är kontaktbar genom de uppgifter som lämnats vid deltagandet har EMP rätt att ge priset till en annan deltagare.

 
5.    Leverans av priser

5.1. Kostnadsfri leverans till angiven address gäller endast inom Sverige. Endast två leveransförsök görs, och om vinnaren ej kan ta emot priset har denne chans att hämta det på EMPs adress.

5.2. Om leveransen sker via ett transportbolag så kontaktas vinnaren av företaget ifråga för överenskommelse av leveransdatum. De vanligaste leveranstiderna är helgfria vardagar mellan 08:00-18:00. Vinnaren kan även välja en alternativ leveransadress inom 100 meter från den ordinarie adressen. Om leveransen inte kan ske till någon av adresserna lämnas en lapp till vinnaren och vinnaren står då själv för eventuella avgifter till följd av ett andra leveransförsök. Om det andra försöket misslyckas har vinnaren möjlighet att själv hämta priset hos EMP inom fyra veckor. Efter den perioden ogiltigförklaras vinnarens rättighet till priset.


5.3. I de fall där motordrivna fordon lottas ut måste vinnaren hämta upp vinsten och stå för de omkostnader det innebär själv. Upphämtning sker antingen hos EMP eller hos tävlingssponsorerna. EMP meddelar vinnaren om platsen för upphämtning.


6. Manipulation

All form av manipulation av tävlingar är otillåtet. Deltagande med hjälp av automatiserade system eller liknande är förbjudet.


7. Konsekvenser vid avvikelse

EMP har rätt att exkludera deltagare från tävlingarna om dessa bryter mot villkoren. Detta gäller särskilt i de fall där felaktiga personuppgifter lämnas eller då medveten manipulation av dragningen eller deltagandet utförs. Uteslutningen gäller alla priser i aktuell tävling och vi reserverar oss för att även kunna kräva tillbaka ett utskickat pris.


8. Ansvar och garanti

8.1. EMP tar inget ansvar för skadade varor/priser som kommer från någon sponsor eller samarbetspartner. Detta gäller särskilt vid utlottning av resor då dessa handhas av resebolag tillsammans med vinnaren. EMP agerar endast representant för pris-sponsorerna. Eventuella defekter ska anmälas direkt till sponsorerna. EMP lämnar ut kontaktuppgifter till pris-sponsorerna vid behov.

 
8.2. EMP har ansvar om defekten är spårbar till en avsiktlig handling eller grov oaktsamhet. Dessutom har EMP ansvaret om produkten/vinster i fråga visar sig bryta mot någon av punkterna i dessa villkor.


Förutom detta gäller produktansvarslagen när det gäller personskador och liknande.

 
EMPs ansvar i dessa fall omfattar även tillverkare, leverantörer och sponsorer för tävlingarna.

9.   Ändring eller suspension av tävlingar/Ändringar av tävlingsvillkoren


9.1. EMP har rätten att suspendera eller begränsa tävlingar helt eller delvis oavsett tidpunkt och utan att i förväg meddela detta. Detta gäller särskilt i fall då utgången av tävlingsvinsten inte kan garanteras på grund av tekniska problem eller i de fall där tävlingens rättvisa sätts på spel.

9.2. Deltagarna meddelas via e-mail om EMP tänker ändra tävlingsvillkoren. Ändringarna anses vara godkända om ingen deltagare motsätter sig dessa skriftligen. EMP ska tydligt förklara ändringarna i mailet. Om en deltagare vill motsätta sig ändringarna måste detta ske inom fyra veckor efter att mailet har mottagits. Om en deltagare motsätter sig ändringarna i villkoren blir dessa förklarade som icke godkända och de ursprungliga villkoren gäller. I dessa fall har EMP rätt att avbryta tävlingen i fråga. 

10. Dataskydd

EMP får bara använda deltagarnas personuppgifter i context rörande tävlingen: all annan användning kräver särskilt tillstånd från deltagaren. För mer info, se: Dataskydd.


11. Övrigt

Om någon av punkterna bland dessa villkor blir inaktiva har detta ingen inverkan på övriga punkter.

 

 

 

Backstage Club

1. Tillämpningsområde

Dessa villkor gäller för medlemskap i EMPs "Backstage Club". (När "medlemskap" eller "medlem" nämns hädanefter refererar detta till Backstage Club-medlemskap. Våra allmänna villkor (här) gäller också, om inget annat anges.


2. Medlemskapets innebörd

2.1. Endast personer boende i Sverige kan bli medlemmar.

2.2. Medlemskapet länkas direkt till ett kundkonto i vår webshop. Man måste ha ett kundkonto, eller starta ett nytt, för att kunna bli medlem. Medlemskapet kan inte överföras till ett annat kundkonto.

2.3. Du ansöker om medlemskap genom att beställa produkten "Backstage Club" i vår web-butik. Precis som vanligt får du en orderbekräftelse utskickad via e-mail. Medlemskapet börjar dock inte gälla förrän du fått ett andra mail, som bekräftar att medlemskapet har blivit godkänt. En kopia av din medlemskaps-ansökan sparas i vår databas.

2.4. Du har rätt att upphäva ditt köp och din ansökan inom 14 dagar.

Ångerrätt

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag då avtalet ingicks.

Vill du utöva ångerrätten ska du till näringsidkaren skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Du kan använda den bifogade mallen, men du måste inte använda den .

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.


Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Om du bett att tjänsterna ska börja utföras redan under ångerfristen ska du betala ett belopp som står i proportion till vad du mottagit till dess att du meddelade oss din avsikt att frånträda avtalet, jämfört med hela omfattningen av avtalet.

Vårt returformulär kan laddas ner här

http://www.emp-shop.se/static/lbs/emp_SE.pdf


Du kan fylla i den här blanketten för att utnyttja din ångerrätt eller, som omnämns i villkoren, kan du returnera varorna inom ångerrättsperioden och i det fallet behöver du inte ange någon anledning till varför du returnerar varorna..

- Till:EMP, Nygatan 27, 294 34 Sölvesborg, Fax: 0456-317 94, E-mail:kundservice@emp-shop.se
- Jag/Vi (*)meddelar härmed att jag/vi (*) frånträder mitt/vårt (*) köpeavtal avseende följande varor (*)/tjänster (*)
- Beställdes den (*)/mottogs den (*)
- Konsumentens/konsumenternas namn:
- Konsumentens/konsumenternas adress:
- Konsumentens/konsumenternas underskrift (endast om denna blankett meddelas på papper)
- Datum
_____
(*)  Stryk det som inte är tillämpligt.

 

2.5. Backstage Club-förmånerna börjar gälla omedelbart efter att du köpt tjänsten.


3. Medlemförmåner

Som Backstage Club-medlem får du tillgång till följande förmåner:


3.1. Konstanta Backstage Club-förmåner:

  • Inga fraktavgifter, gratisartiklar till beställningarna: Alla beställningar du gör blir fraktfria (utan något minimum-ordervärde). Extraavgifter så som postförskottsavgift tillkommer dock. Som medlem får du en gratisvara till varje beställning. Vad det blir för vara är beroende av ordervärdet. Vilken typ av vara och vilka ordervärden som gäller kan komma att ändras under olika kampanjer.
  • 100 dagars returrätt: Som medlem har du istället för 14 dagar hela 100 dagars returrätt. Övriga villkor gäller dock som vanligt gällande returer, och varorna som returneras skall vara i oförvanskat skick. 100 dagars returrätt gäller inte heller vid köp av media (musik, film, mjukvara) om förpackningen är bruten på aktuell LP/CD/DVD/Blu-ray.
  • 5% permanent rabatt* på nästan hela sortimentet. Gäller alla varor som är märkta med Backstage Club-pris.

*Rabatten gäller endast för Backstage Club-medlemmar i Sverige. Den är permanent men procentandelen kan i framtiden ändras. Gäller varor märkta med Backstage Club-pris.

 

Backstage area: När du är inloggad på ditt kundkonto får du tillgång till Backstage Area. Där hittar du tävlingar endast tillgängliga för medlemmar. Man måste aktivt anmäla sig för att delta i varje tävling.

 

4. Varaktighet och avslut

4.1 The Backstage Club är ett obegränsat kontrakt för utförandet av ett fortlöpande åtagande (”medlemskap”). Du kan välja att avsluta ditt medlemskap till och med en dag före utgången av pågående ”medlemskapsår”. Medlemskapsåret är en sammanhängande period på 12 månader efter kontraktets ingående. Uppsägning görs antingen via ditt kundkonto eller via [please insert contact data for the customer service] vår kundservice. Den lagliga rätten till återkallande påverkas inte.

Om du har betalat ditt medlemskap före den 15 september 2015: Ditt medlemskap upphör efter att det pågående medlemskapsåret är över. Om du har gått med på automatiskt förnyande av ditt medlemskap i ditt kundkonto, fortsätter ditt medlemskap enligt kontrakt för slutförande av fortlöpande åtagande i enlighet med 4.1 efter detta datum.

4.2. Vi förbehåller oss rätten att avsluta ditt medlemskap med en tre månaders uppsägningsperiod för den händelse erbjudandet ”Backstage Club” blir ogiltigt. Du kan avsluta ditt medlemskap utan uppsägningstid om vi inskränker fördelarna för medlemmar, vilka utgör en oförytterlig del av ”Backstage Club” (3.1), i betydande utsträckning. Skulle detta medföra att ditt medlemskap upphör innan det pågående medlemskapsåret är till ända, återbetalas motsvarande andel av redan inbetald medlemskapsavgift (5).

4.3. Vidare äger båda parter rätten till uppsägning med omedelbar verkan om giltigt skäl föreligger. Ett giltigt skäl från vår synpunkt skulle vara att du raderar ditt kundkonto eller har begått ett allvarligt kontraktsbrott. I sådana fall återlämnas inga medlemsavgifter.

4.4. Vi kan godkänna prövo- eller kampanjmedlemskap till utvalda kunder efter eget gottfinnande, så som i fallet prövo- och reklammånader. Prövo- och andra kampanjmedlemskap är även underkastade rådande villkor, för den händelse inte något annat stipulerats i det enskilda erbjudandet. Prövo- eller kampanjmedlemskapet i fråga blir avgiftsfritt. Respektive prövo- eller kampanjmedlemskap avslutas automatiskt. Efter att ett prövo- eller kampanjmedlemskap upphört, kan du återuppta ditt medlemskap i enlighet med 4.1 genom bekräftelse via ditt kundkonto eller genom att ringa servicecentralen [please insert contact data for the customer service].

4.5. Du har möjlighet att ge bort ett gåvomedlemskap genom att inhandla en värdecheck. Värdechecken kan endast återlösas av en tredje part. Gåvomedlemskap upphör automatiskt vid det slutdatum som anges på värdechecken, såvida inte den tredje parten väljer att förbinda sig till ett reguljärt medlemskap efter avslutat gåvomedlemskap via kundkonto eller genom att ringa servicecentralen [please insert contact data for the customer service].

 

5. Avgifter

De medlemskapsavgifter som ska betalas varje år anges på vår Backstage Club-sida [please insert link to the Backstage Club page]. EMP kommer varje år att inkassera den medlemsavgift som ska betalas enligt den betalningsmetod du har angett. Om denna betalningsmetod blir ogiltig under din medlemskapsperiod, eller om inkassering inte är möjlig av andra orsaker, kommer betalningsmetoden automatiskt att bytas ut mot en annan som du angett i ditt konto. Om inkassering inte är möjlig via någon av de angivna metoderna, kommer ditt medlemskap att deaktiveras.


6. Ändringar av medlemsvillkor

Vi har rätt att ändra villkoren för medlemskap och vi har i dessa fall skyldighet att informera dig om ändringarna i god tid. I dessa fall har du rätten att motsätta dig ändringarna inom en månad. Om du inte motsätter dig dem, träder ändringarna i kraft efter en månad. När vi meddelar dig om ändringarna kommer vi också att påminna dig om din rätt att motsätta dig dessa, samt informera dig om när detta senast måste ske.


7. Tillägg

Villkoren gäller i enlighet med svensk lag.

Åldersgräns

För barn och ungdomar under 18 år krävs målsmans (förälder/förmyndare) underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga via webshopen, det är därför viktigt att du som kund är införstådd med att det är 18 årsgräns som gäller och följer de övriga villkoren.

Minimumorder

Inga beställningar under 250 kronor, inklusive alla kostnader.

Exempel 1: En beställning som betalas i förskott med kort eller via banköverföring måste ha ett varuvärde på minst 191:-, då 59:- tillkommer i fraktavgift på dessa beställningar (191 + 59 = 250)

Exempel 2: Väljer du att beställa mot postförskott måste ordervärdet vara 132:- som lägst, eftersom postförskottsavgiften på 59:- tillkommer på sådana beställningar (132 + 59 + 59 = 250)

 

Leveranstid

Leverans sker oftast inom 5 arbetsdagar. Vi garanterar leverans inom 10 arbetsdagar, såvida alla varor finns i lager vid beställningstillfället. Vid förskottsbetalning via banköverföring förlängs leveranstiden med 2-3 arbetsdagar, från det att betalningen har genomförts. Om du vill att vi väntar med att skicka beställningen så vänligen hör av dig till oss via telefon eller e-post innan du gör beställningen.

Ett mail skickas ut när paketet är redo att skickas, men eftersom alla varor skickas från Tyskland så kan det dröja upp till en vecka innan paketen kommer fram. Mailet innehåller även paketets kolli-ID, med vilket du kan spåra försändelsen på www.posten.se.

Förutom information om artikeln som erbjuds, kommer du också att få information om när den finns tillgänglig. Kom dock ihåg att denna information inte är bindande eller garanterar något leveransdatum, utan är bara en riktlinje som anger beräknat datum.

I bekräftelsemailet som skickas ut anger vi vilka varor som inte finns i lager, och vilket datum vi beräknar få in dem på nytt. Om du INTE är beredd att vänta på att alla varor skickas ut det angivna datumet så hör av dig till oss, för i så fall plockar vi bort de tillfälligt slutsålda produkterna ur beställningen, eller så kan vi dela upp din beställning i separata utskick utan att det tillkommer någon extra fraktkostnad.

Kontrakt

Vi kontrollerar först och främst att vi kan leverera de varor som är inkluderade i din beställning. När det har gjorts skickar vi ett bekräftelsemail. När vi bekräftat beställningen och paketet är skickat är EMP/EMPs del av kontraktet fullföljd.    

De ansvariga för kontraktet är:

EMP Merchandising HGmbH
Darmer Esch 70a
D 49811 Lingen
Germany

Managing director: Ernst Trapp
Commercial Registry: Amtsgericht Osnabrück, HRB 100299
Ust-IdNr.: DE 178 881 350
E-Mail: kundservice@emp-shop.se

Ångerrätt

Förutsättningar för upphävande av köp

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag, då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista varan i fysisk besittning

Vill du utöva ångerrätten ska du till näringsidkaren skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Du kan använda den bifogade mallen, men du måste inte använda den .

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först.

Du ska återsända varan till oss eller överlämna den till utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.

Vi kommer att betala kostnaderna för returfrakten om de returnerade varornas värde överstiger 400 kronor. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Din rätt att ångra köpet gäller inte i dessa fall:

  • Om audio- eller videoprodukter (ex. CD, LP, DVD) eller mjukvara (ex. Tv-/datorspel) returneras i bruten förpackning.
  • Vid köp av biljetter till konserter eller festivaler. Biljetter återbetalas inte.
  • Vid köp av produkter som tagits fram och producerats enligt egna önskemål och mått.
  • Vid retur av hälso- och hygienprodukter som returneras i obrutna förpackningar (exempelvis piercings och kontaktlinser).


 

Våra villkor omfattas av konsumentköplagen: http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Konsumentlagar/Konsumentkoplagen/

Lagen innebär kortfattat att defekter som upptäcks hos en vara inom de sex första månaderna efter att den mottagits antas vara ursprungliga, och EMP är då ansvariga för att kompensera dig som kund med ekonomisk ersättning eller genom att byta ut varan, i de fall då det inte från vår sida kan bevisas att defekten har uppkommit på grund av misskötsel av varan. Om defekten uppmärksammas efter sex månader är det upp till dig som konsument att bevisa att felet var urpsrungligt. I dessa fall måste reklamationen av varan även godkännas av varutillverkaren. EMP inleder reklamationsprocessen med varutillverkaren och ansvarar för att meddela konsumenten så fort ett beslut har tagits.

 

VIKTIGT!
  • Vänligen returnera varor i nyskick till oss.
  • Lägg varorna i de streckkodsförsedda plastpåsar som de levereras i. Endast en (1) vara per påse.
    (Skor/Kängor skall alltid returneras i den skokartong de kom i, även skokartongen skall returneras i så kallat "oförvanskat skick". Tejpa eller klistra därför inte dit något direkt på skokartongen).
  • Vänligen returnera ringar och andra ömtåliga föremål i vadderade kuvert.
  • Vänligen betala alla kostnader för returfrakt till EMP oavsett om det gäller ett byte eller en felaktig vara.
    Om varan är felaktig/skadad eller vi har skickat fel vara så ersätter vi dina utlägg i efterhand.
  • Inkludera kvitton på portokostnader i det fall att du vill få summan återbetalad.
  • Vänligen fyll i och bifoga ditt returformulär.

Vårt returformulär kan laddas ner här

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Du kan häva ditt köp genom att returnera varan till oss. Alla returer måste skickas till:

 

 

EMP Sverige 

C/O Sweden Rock

Nygatan 27

294 34 Sölvesborg  

 

 

 

Mall för ångerblankett

Du kan fylla i den här blanketten för att utnyttja din ångerrätt eller, som omnämns i villkoren, kan du returnera varorna inom ångerrättsperioden och i det fallet behöver du inte ange någon anledning till varför du returnerar varorna..

Till:


EMP Sverige

C/O Sweden Rock

Nygatan 27

294 34 Sölvesborg

Fax: 0456-317 94
E-mail:kundservice@emp-shop.se

 

Jag/Vi (*)meddelar härmed att jag/vi (*) frånträder mitt/vårt (*) köpeavtal avseende följande varor (*)/tjänster (*)

 

__________________________________________________________

Beställdes den (*)/mottogs den (*)

 

__________________________________________________________

Konsumentens/konsumenternas namn:

 

__________________________________________________________

Konsumentens/konsumenternas adress:

 

__________________________________________________________

Konsumentens/konsumenternas underskrift (endast om denna blankett meddelas på papper)

 

_____________________________________

Datum

 

______________

(*)  Stryk det som inte är tillämpligt.

Skadade varor / Varor saknas.

Försäkra dig om att varorna du beställt anländer i bra skick. Öppna gärna paketet direkt på Postens utlämningsställe och kontrollera varorna. Om paket är så skadat att du med säkerhet kan fastställa att artiklarna är förstörda, så skall en reklamation göras direkt på plats hos ditt utlämningsställe och paketet skall under inga omständigheter kvitteras ut. Godtag aldrig en mottagen men skadad vara. Skicka tillbaka dessa tillsammans med det returformulär som medföljer.

Om ditt paket ser öppnat ut innan du mottagit det så skall paketet öppnas direkt på utlämningstället för att kontrollera att din beställning är komplett. Om det skulle saknas varor, så skall en reklamation göras direkt på plats hos ditt utlämningsställe och paketet skall under inga omständigheter kvitteras ut.

Dataskydd

Vår dataskyddspolicy uppfyller standardkraven från tyska Bundesdatenschutzgesetz (dataskyddsombudet) och German Broadcast Media Act (TMG).

Du kan när som helst motsäga dig vårt användande av uppgifter om dig genom att kontakta vår dataskyddsansvarige på datenschutz@emp.de. När vi har mottagit din begäran kommer vi i så fall omedelbart att sluta skicka kataloger, nyhetsbrev och eventuellt övrigt promotionmaterial samt spärra dina uppgifter för vidare användning av oss. Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev och vill avsluta prenumerationen så sker din uppsägan naturligtvis helt kostnadsfritt.

Vi lagrar den data som behövs för att genomföra transaktionerna, och om det behövs för att administrera en beställning kan vi komma att föra information vidare till företag vi samarbetar med. Vi lagrar även data om adresser och beställningar för våra egna marknadsföringssyften samt för att kunna administrera EMPs bonuspoängsprogram. Vi kan komma att vidarebefordra vissa uppgifter till tredje part i marknadsföringssyfte, men då endast sådana uppgifter som redan är allmänt tillgängliga.

 

Nyhetsbrevet

Om du inte längre önskar att ta emot information via mail, kan du avbeställa det genom att klicka på länken i slutet av nyhetsbrevet.

 

Security

Vår säkerhetsmjukvara SSL (Secure Socket Layer) krypterar all personlig info (så som namn, adress, kreditkortsnummer etc.) som skrivs in på hemsidan. Informationen är in tillgänglig för någon tredje part medan du är uppkopplad mot vår server med SSL-protokollet. SSL använder en särskild nyckel som bara vi har tillgång till.

Säkerhetsprotokoll: SSL 3.0
Publik nyckel: SHA1 + RSA 2048 bit
Användarinformationskryptering: DHE RSA – AES 256 bit

Följande information krypteras:

  • Personuppgifter (namn, adress, telefonnummer etc.)
  • Login-information (e-mailadress och lösenord)
  • Betalningsmetod
  • Info om kreditkort och bankkonto
  • Det datum du anger för att som längst vänta till på en beställning

Econda

Personuppgifter sparas med tekniska lösningar från Econda GmbH som försäkrar att hemsidan håller rätt standard i säkerhetsstrukturen. Även pseudonymer och användarnamn sparas, men kopplas inte samman med övriga personuppgifter. Hemsidans besökare kan annullera framtida uppgiftssparande när som helst via den här sidan.

 

Criteo Retargeting

Vi använder retargeting-teknologi med hjälp av Criteo GmbH (www.criteo.com) i vår webshop. Det innebär att sidan kommer ihåg vilken typ av produkter som besökaren tittar på och sedan kan rikta reklam i form av banners och liknande till besökaren. Studier har visat att denna typ av annonsering är mer intressant för många kunder än vanliga opersonliga annonser. Det blir även lättare för dig som kund att hitta tillbaka till produkter du tidigare kanske varit intresserad av, men inte har beställt. Eftersom folk ofta blir avbrutna i sitt handlande kan det vara svårt att hitta rätt produkter nästa gång man kikar runt. Personliga banners förenklar detta avsevärt.
Om du inte godkänner att vi använder denna funktion när du besöker vår hemsida kan du meddela detta här.

Expediering och miljöskydd

Våra leverantörer är skyldiga att rapportera i enlighet med Miljöverkets bestämmelser.

Batterier

Obs: Batterier får ej slängas i hushållssoporna. Som konsument måste du returnera uttjänta batterier, antingen genom att lägga dem i en batteriholk eller återvinningsstation, eller genom att lämna in dem där batterier säljs. Du kan även lämna tillbaka batterier till oss genom att skicka dem till:

EMP Retourenservice, Gebrauchte Batterien, Darmer Esch 73, 49811 Lingen, Tyskland.

Batterier som innehåller särskilt farliga ämnen är märkta enligt följande:

Batterierücknahme

Pb = batteriet innehåller bly
Cd = batteriet innehåller kadmium
Hg = batteriet innehåller kvicksilver

Elektronikavfall

Släng inte elektronikavfall bland hushållssoporna. Det finns särskilda stationer för dylikt avfall i alla städer.

Övrigt

Allmänt

Om du är under 18 år gammal behöver vi målsmans underskrift. Vid köp via hemsidan är det kundens skydlighet att följa gällande lagar och bestämmelser.

Priserna i katalogen och i webshopen inkluderar moms och är bindande.

Vänligen skicka inte kontanter till oss! Vi kan inte ta ansvar för post som inte kommer fram.

"Det finstilta"

  • Såvida inget annat nämns är textilierna i denna katalog tillverkade av 100% bomull.
  • Alla beställningar omfattas av våra leveransvillkor.
  • Vänligen kontrollera att din leverans är intakt när du tar emot den. Acceptera aldrig ett skadat paket.
  • Specialerbjudanden gäller bara så långt lagret räcker.
  • Priser kan komma att ändras. Vi reserverar oss även mot eventuella tryckfel.
  • De faktiska färgerna på vissa artiklar kan skilja sig något mot färgerna i katalogen av trycktekniska skäl.
  • Vi är väldigt noggranna med vår lagerhållning. Ändå kan det ibland hända att varor tar slut fortare än vi beräknat. Vår målsättning är dock alltid att beställda varor ska levereras snabbast möjligt så långt lagret räcker. 
  • I alla våra tävlingar är juryns/domarens beslut slutgiltigt och kan inte överklagas.
  • Alla varor ska räknas som vår egendom till dess att de är betalda till fullo.
  • Allt i denna katalog är upphovsrättsskyddat och får inte eftertryckas utan skriftligt godkännande från oss.
  • Skulle något av ovanstående bli ogiltigt påverkar det inte övriga punkter. Den ogiltiga punkten ska i så fall ersättas av den giltiga punkt som bäst motsvarar syftet med den ursprungliga punkten.

Juridisk motpart vid alla beställningar är EMP Merchandising HGmbH, Darmer Esch 70 a, 49811 Lingen, Tyskland. Företaget är registrerat i Osnabrück, Tyskland med registreringsnummer HGB 100299. Skattenr: 502064-9603. Telefon: +49 591 914 310. Fax: +49 591 914 320. E-mail: mailbox@emp.de

Om oss

E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mbH
Darmer Esch 70 a
49811 Lingen
Tyskland
 
Företaget är registrerat vid: Amtsgericht Osnabrück, HRB 100.299
 
VD:
Ernst Trapp, Jan Fischer

 

Adress:

EMP
Nygatan 27
294 34 Sölvesborg

 

Skattenr.:502064-9603

 

Tvistlösning online (ODR) i enlighet med EU:s tvistlösningsförordning artikel 14.1 – föreskrift om ODR i konsumentförhållanden:

EU-kommissionen har lanserat en online-plattform för tvistlösning online (ODR), som du finner på http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Vi är inte beredda eller skyldiga att delta i ett tvistlösningsförfarande inför konsumentskiljedomstol.

 

Kundtjänst:

 Telefon*:+46 (0)456 319 88
 Fax:+46 (0)456 317 94
 E-Post:kundservice@emp-shop.se
 VAT#.:SE556637768401

* Helgfria vardagar 09.00-17.00

Allt innehåll © av EMP powered by Sweden Rock 1998-2017

Inga andra än EMP powered by Sweden Rock och deras filialer får reproducera, använda eller distribuera material från denna hemsida. Användandet av materialet är förbjudet. EMP powered by Sweden Rock och deras filialer kommer ta till juridiska åtgärder vid uppkomst av sådana brott.

Ladda ner villkor som PDF