FAQ Returer

Du har 30 dagar på dig att returnera en eller flera varor. Om du är medlem i vår Backstage Club så har du istället 100 dagar på dig.

Steg 1. Returport

Du står själv för portokostnaden när du returnerar varor till EMP. Undantag är om du är Backstage Club-medlem eller om värdet på de returnerade varorna överstiger 400 kr – i de fallen står EMP för portot. Om du är berättigad fri retur, skicka ett mail till retur@emp-shop.se, ange ditt kund- eller ordernummer samt vilka varor du vill returnera så skickar vi en förbetald returetikett till dig.

 

Steg 2. Registrera din retur.

Vänligen registrera din retur till oss  via vår returportal. Du behöver ditt ordernummer för att registrera din retur. När du har anmält din retur får du ett returformulär att skriva ut via hemsidan.

 

Steg 3. ´Packa ner varor och returformulär i ett paket/kuvert

Notera att du inte måste använda samma paket som din beställning levererades i. Däremot uppskattar vi om själva varorna ligger i de streckkodsförsedda påsarna som de kom i, om möjligt.

 

Steg 4. Skicka paketet

Om du har fått en returetikett från oss behöver du bara klistra på den och lämna in paketet hos närmaste postombud - paketet blir spårbart per automatik. Om du ska betala själv så rekommenderar vi att använda någon av PostNords spårbara tjänster – EMP tar inte ansvar för returpaket som försvinner i postgången!

 

*Returrätten gäller i 30 dagar från det att du hämtade ut din beställning.

 

*EMP står för returportot om du returnerar varor till ett sammanlagt värde av minst 400 kr, och även i de fall då en defekt eller felaktigt levererad vara returneras. Om du är Backstage Club-medlem så betalar EMP alltid returportot, oavsett varuvärde eller returorsak. I dessa fall ska du maila oss på retur@emp-shop.se, uppge kund- eller ordernummer samt informera om vilka varor du vill returnera. Vi skickar sedan en returetikett till dig via e-mail.

 

Adress:
EMP SVERIGE
c/o Sweden Rock Magazine

Box 87
294 22 Sölvesborg

Vi är mycket ledsna att du har fått en skadad eller felaktig vara. Naturligtvis kan du returnera varan inom rättsligt föreskrivna returperiod.


 Skicka oss ett mail med följande information:


 - Ditt kundnummer
 - Din fakturanummer
 - Artikelns namn och nummer
 - En kort beskrivning av problemet
 - Två till tre tydliga bilder

 Vi kommer att kontrollera bilderna så snart som möjligt. Du kommer att få ett svar via e-post.

Du kan tyvärr inte välja en annan vara i utbyte, en återbetalning kommer genomföras snarast möjligt efter att vi mottagit din retur. Om du önskar en annan storlek eller en annan produkt så gör du helt enkelt en ny beställning.

När din retur har registrerats sker återbetalningen via samma betalmetod som du valde när du gjorde beställningen.

Återbetalningen sker via Paypal eller kreditkort 3-5 dagar efter att vi har registrerat din retur. Om du använt något av Klarnas betalsätt vid beställningstillfället så görs även återbetalningen via Klarna. Om du inte returnerade hela beställningen så kommer istället en uppdaterad faktura från Klarna med korrigerat belopp.