FAQ (Vanligt förekommande frågor)

Backstage Club

Tillkommer det någon fraktkostnad när jag beställer ett medlemskap i Backstage Club?

Nej! Och du kan dessutom lägga till andra varor i din beställning, den blir ändå fraktfri!

Ingår det gratisvaror när jag beställer själva medlemskapet?

Nej, gratisvaror ingår först på nästa beställning. Däremot blir beställningen som medlemskapet ingår i fraktfri. Detsamma gäller den permanenta rabatten på 5% - den börjar gälla från och med nästkommande beställning.

Hur länge gäller medlemskapet?

365 dagar = 1 år, och vid skottår gäller det givetvis i 366 dagar..

Och om jag vill fortsätta ett år till?

Om du är nöjd kan du givetvis beställa ett nytt medlemskap som är giltigt ett år till! Du kan även välja att beloppet ska dras per automatik en gång per år. Du väljer själv vilken betalningsmetod vi skall använda för dragningen.

Kommer erbjudandet att finnas kvar i framtiden?

Ja. Backstage Club är inget tillfälligt erbjudande, utan något som kommer finnas framöver.

Varför kan jag inte betala via postförskott eller banköverföring?

Det beror på att du får gratis frakt OMEDELBART när du beställer Backstage Club-medlemskap, och därför godtar vi bara direktbetalning.

Kan jag beställa medlemskapet via telefon?

Nej, du måste beställa det via vår hemsida och där får du även alla utlovade förmåner.

Kan jag skänka bort mitt Backstage Club-medlemskap till någon annan?

Nej, det är endast giltigt för det konto som du beställde medlemskapet med.

Betalningsmetod

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Det går att betala via kreditkort, banköverföring eller mot postförskott. Notera! Notera att EC (Electronic cash) inte räknas som ett kreditkort och kan därför inte användas för att betala hos oss.

Leveransinformation

Leverans sker oftast inom 5 arbetsdagar. Vi garanterar leverans inom 10 arbetsdagar, såvida alla varor finns i lager vid beställningstillfället. Vid förskottsbetalning via banköverföring förlängs leveranstiden med 2-3 arbetsdagar, från det att betalningen har genomförts. Om du vill att vi väntar med att skicka beställningen så vänligen hör av dig till oss via telefon eller e-post innan du gör beställningen.

Ett mail skickas ut när paketet är redo att skickas, men eftersom alla varor skickas från Tyskland så kan det dröja upp till en vecka innan paketen kommer fram. Mailet innehåller även paketets kolli-ID, med vilket du kan spåra försändelsen på www.posten.se.

Förutom information om artikeln som erbjuds, kommer du också att få information om när den finns tillgänglig. Kom dock ihåg att denna information inte är bindande eller garanterar något leveransdatum, utan är bara en riktlinje som anger beräknat datum.

I bekräftelsemailet som skickas ut anger vi vilka varor som inte finns i lager, och vilket datum vi beräknar få in dem på nytt. Om du INTE är beredd att vänta på att alla varor skickas ut det angivna datumet så hör av dig till oss, för i så fall plockar vi bort de tillfälligt slutsålda produkterna ur beställningen, eller så kan vi dela upp din beställning i separata utskick utan att det tillkommer någon extra fraktkostnad.

Returer

Vad gör jag om ett plagg inte passar mig?

Du finner information om returregler här.

Vad ska jag göra om jag erhåller skadade varor?

Försäkra dig om att paketet inte är skadat när du hämtar det (öppna det gärna inför Postens personal). Acceptera aldrig ett skadat paket (exempelvis en öppnad kartong eller liknande). Om du får hem en skadad vara i ett oskadat paket, vänligen kontakta vår kundtjänst.